Opublikowano

Ranking najlepsze platformy B2B w 2024

Ranking najlepsze platformy B2B w 2024

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na narzędzia umożliwiające łatwiejszą interakcję między firmami, rynek platform B2B stale ewoluuje, wprowadzając innowacyjne rozwiązania i usprawnienia. Dlatego przygotowaliśmy ranking najlepszych platform B2B. Na rynku dostępne są platformy dedykowane tworzone przez software house bazujące na własnym kodzie. Firmy, które bazują już na gotowym rozwiązaniu np. Magento i dostosowują go dla klienta tworząc tym samym sklep B2B oraz platformy dostarczane przez producentów oprogramowania systemów ERP.

Porównanie najlepsze platformy B2B w 2024 roku

W rankingu, który przygotowaliśmy, skupiamy i bazujemy na doświadczeniach polskich firm. Jest to istotny aspekt wyszczególniania punktów, na które klienci najbardziej zwracają uwagę przy wyborze najlepszej platformy B2B.

Co braliśmy pod uwagę?

  • Typ systemu
  • Szybkość wdrożenia
  • Cena wdrożenia
  • Możliwości dalszej rozbudowy
  • Łatwość użycia
  • Utrzymanie systemu
  • Bezpieczeństwo
Platforma B2B Porównanie najlepszych platform B2B w 2024 roku Dedykowane rozwiązania B2B od producenta ERP
Typ systemu SaaS (Software as a Service) Własny hosting lub firmy zewnętrznej Własny hosting lub firmy zewnętrznej SaaS (Software as a Service)
Szybkość wdrożenia Bardzo szybko od 1 miesiąca do 12 miesięcy od 1 miesiąca do 12 miesięcy Bardzo szybko
Cena wdrożenia Pakiet START za darmo od 10 000 PLN od 10 000 PLN od 600 do 3000 PLN
Możliwości dalszej rozbudowy TAK TAK NIE NIE
Łatwość użycia TAK – Popularny CMS TAK – Popularny CMS NIE – Nauka CMS na nowo NIE – Nauka CMS na nowo
Utrzymanie systemu Zapewnia SoftSolutions W zależności od umowy z dostawcą W zależności od umowy z dostawcą TAK
Bezpieczeństwo Zapewnia SoftSolutions W zależności od umowy z dostawcą W zależności od umowy z dostawcą TAK
Wtyczki i rozszerzenia TAK – Ponad 60 tys. darmowych wtyczek TAK – Ograniczona ilość darmowych wtyczek NIE – Dodatkowo płatne NIE
Skalowalność TAK – Wsparcie programistyczne TAK – w zależności od umowy z dostawcą TAK – w zależności od umowy z dostawcą NIE
Dostępne API TAK TAK TAK NIE
Darmowy test TAK NIE NIE TAK

Ranking najlepsze platformy B2B – Jak samodzielnie wybrać platformę?

Z powyżej tabeli jasno wynika, iż systemy na najpopularniejszych frameworkach typu WooCommerce, Magento wygrywają zestawienie. Dość często spotyka się dedykowane rozwiązania w organizacjach oraz firmy, które są uwiązane z tymi systemami. Bardzo ważne jest, aby przemyśleć wszystkie za i przeciw przy wyborze platformy B2B. Na uwagę zasługuje również to, że na platformie B2B będą przeprowadzane działania marketingowe, jeżeli system nie jest elastyczny i nie ma możliwości dalszej rozbudowy. Praktycznie jest bezużyteczny. Firmy marketingowe same umieszczają kody śledzące na systemach popularnych i znanych, a gdy będzie on obsługiwany przez firmę zewnętrzną może okazać się, że za zmiany trzeba będzie płacić.

Artykuły pomocnicze

Jak zwiększyć sprzedaż online za pomocą Platformy B2B?

Platforma B2B – 5 przykładów dlaczego firmy unikają wdrożenia

Ranking najlepsze platformy B2B – Top 2

SoftSolutions

SoftSolutions to platforma B2B zbudowana na silniku WooCommerce dostarczonego przez WordPress. Jest to światowy lider darmowego oprogramowania typu open source. Bardzo niski próg wejścia sprawia, że platforma dostępna jest dla każdego. Plusem rozwiązania jest to, że SoftSolution wyeliminował wszystkie minusy, jakie występują w WooCommerce. Dostarcza programistę w przypadku rozbudowy systemu. Platforma typu SaaS sprawia, że nie trzeba martwić się o hosting i bezpieczeństwo, o które dba SoftSolutions. Bardzo duża społeczność użytkowników i deweloperów, co oznacza, że istnieje wiele zasobów, takich jak moduły rozszerzeń, motywy, fora dyskusyjne i dokumentacja, które mogą pomóc w rozwoju i utrzymaniu. Dodatkowo platforma zintegrowana jest z systemem ERP, co daje wartość dodaną.

Magento

Magento to kolejny silnik, który wpisuje się jako lider platform B2B. Dobrze przygotowana platforma B2B na Magento może sprostać najtrudniejszym wyzwaniom. Próg wejścia jest wysoki. Przygotowanie platformy pod biznes trwa sporo czasu. System od wersji 2.0 potrzebuje dużo zasobów serwerowych do obsługi cache. Ostatecznie może to dość mocno odbić się po kieszeni. Plusem rozwiązania Magento jest duża społeczność tego rozwiązania oraz elastyczność systemu. Te zalety sprawiają, że Magento jest jedną z preferowanych platform B2B przez wiele firm na całym świecie. Jednakże, warto również pamiętać, że Magento może wymagać odpowiedniego zaplecza technicznego i zasobów, aby efektywnie zarządzać i rozwijać B2B na tej platformie.

Chcesz ułatwić sprzedaż swoim kontrahentom i zautomatyzować komunikacje z innymi platformami?

Już dziś zacznij za darmo!